عنوان محصول: فایل رایگان مقايسه ميزان کفايت اجتماعي، خودکارآمدي و بهزيستي رواني در دانش آموزان نابينا، ناشنوا و عادي.
فایل رایگان مقايسه ميزان کفايت اجتماعي، خودکارآمدي و بهزيستي رواني در دانش آموزان نابينا، ناشنوا و عادي.
بخشی از متن فایل رایگان مقايسه ميزان کفايت اجتماعي, خودکارآمدي و بهزيستي رواني در دانش آموزان نابينا, ناشنوا و عادي. :
سال انتشار : 1395
تعداد صفحات : 56
چکیده هدف پژوهش حاضر مقایسه میزان کفایت اجتماعی, خودکارآمدی و بهزیستی روانی در دانش آموزان نابینا, ناشنوا و عادی بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان دختر نابینا, ناشنوا و عادی شهر خرم آباد در سال تحصیلی 95-1394 بود؛ که با استفاده از روش علی- مقایسه ای از هر گروه (نابینا, ناشنوا, عادی) 30 نفر به شیوه همتاسازی با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. مقیاس های بهزیستی روان شناختی ریف ((RSPWB, خودکارآمدی بندورا و کفایت اجتماعی فلنر اجرا شد. نتایج نشان داد که بین گروه های نابینا, ناشنوا و عادی از نظر میزان کفایت اجتماعی, خودکارآمدی و بهزیستی روانی با یکدیگر تفاوت معنی داری وجود داشت (001/0P<). به نحوی که میزان کفایت اجتماعی, خودکارآمدی و بهزیستی روانی در دانش آموزان عادی بیشتر از دانش آموزان نابینا و ناشنوا است. از سویی میزان کفایت اجتماعی, خودکارآمدی و بهزیستی روانی در دانش آموزان نابینا بیشتر از دانش آموزان ناشنوا است. با توجه به شیوع بالای نابینایی و ناشنوایی در جامعه, نتایج این گونه تحقیقات باید در اختیار مراکز و سازمان های مختلف مربوطه قرار گیرد تا آن ها بتوانند بر اساس نتایج پژوهش, برنامه ریزی مناسبی داشته باشند.